NOD

NOD
NOD-huset i November

måndag 11 november 2013

Bloggat från tunnelbanan

Lotta Edholm skriver själv om besöket hos oss i fredags på sin blogg här. Kul att skolan uppmärksammas lite här och var  :-)

I övrigt så måste jag säga att en utav de stora utmaningarna med det här jobbet är att hitta balansen mellan att jobba framåt med idéer om pedagogisk utveckling, planering av ssis framtid och det dagliga arbetet med rättning och lektionsplanering. Tur att man kan multitaska.

Gav mig själv 20 minuter att tänka på och överväga en möjlig spelifiering av undervisningen (gamification - kolla in exempelvis Jane McGonigal om ni inte känner till konceptet). Känns som ett intressant spår att utveckla vidare i tanken om jag får tid om några månader. Lite andra saker som har prioritet just nu.

Under kommande veckor ska jag se till att skriva lite om det pedagogiska arbetet som vi faktiskt implementerat också. Stay tuned.

———
Kan inte riktigt låta bli att undra om någon nu blev irriterad på att jag, som svensklärare, använde ordet multitaska som svenskt verb ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar