NOD

NOD
NOD-huset i November

torsdag 20 augusti 2015

Vi gör ett försök igen :-)

Det här med att blogga under uppbugnaden av en y skola gick ju lite sådär...

De senaste två åren har varit en upplevelse. Jag visste när jag tog jobbet att det skulle vara mycket jobb. Jag misstänkte också att jag i den vetskapen underskattade hur mycket jobba det var. Och nu kan jag konstatera att den underskattningen var rätt grov...

Men - det har varit mycket roligt på vägen, och en riktigt häftig resa att göra. SSIS drar nu igång år 3 - och nu har vi en nästan full skola! Våra fösta elever går nu i trean, och kommer att ta studenten i slutet av läsåret. Vi har två nya ettor som vi lyckats fylla med elever som nu under veckan fått komma igång i skolan. Vi har lyckats få tag i lärare till allt som vi behöver - trots att det inte var helt lätt i vissa kurser! Mer om detta senare...det är riktigt spännande i vissa fall!

Jag har för avsikt att komma igång med denna blogg igen nu - och att blogga varje torsdag (torsdagar för att det oftast är då företagen är inblandade så då kan jag få med lite om hur vi jobbar med dem). Nu när jag är (suck för titeln...) förstelärare så känns det som att jag har ett ansvar att reflektera, resonera och kommunicera vad det faktiskt är vi pysslar med här på SSIS. 

Kort första inlägg, men jag hoppas och tror att det kan bli fler ganska snart. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar