NOD

NOD
NOD-huset i November

onsdag 2 oktober 2013

Att starta upp en ny skola är 

Spännande
Utmattande
Frustrerande
Sisyfosiskt
Exalterande
Och alldeles, alldeles underbart. 

Det är också något som, i kommunal regi, inte sker särskilt ofta. Särskilt inte en skola som ska vara nytänkade organisatoriskt och pedagogiskt. 

Så jag tänkte blogga lite under året. Om vad som händer under ett uppstartsår. Om vilka utmaningar som vi stöter på. Om pedagogiska framsteg, och om misslyckanden. Om idéer som kanske inte finns tid att genomföra - ännu. 

Jag kommer också blogga för eleverna. Ge exempel på hur delar av uppgifter kan se ut.

Jag vet inte hur ofta, eller hur mycket det blir med allt arbete som behöver göras. Men vi gör ett försök. 

2 kommentarer:

  1. Jag bildade mig Mattias i Askungen kläder, tack så jäkla mycket för det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) Japp...med små fåglar som kvittrande hjälper mig klä på mig.

      Radera